tisdag 15 juni 2010

västkusthelg!!!!

Ligger och halvslummrar kl 02.00 natten till lördag, eller snarare försöker somna. Spenderat senare halvan av dagen på Tjörn och gjort pajer till E som skall ha 25års fest. Får lite oväntat ett sms av en jobbande MM som frågar om jag har roligt. Lite förvånad svarar jag att jag försöker sova och svaret kommer snabbt "haha, full". Blir lite förvånad då jag vet att hon inte slutar förrän kl 06.00 så frågar "Är du full?" "Nej hjärtat, men du är". Jag somnar innan jag hinner svara och morgonen därpå går jag in till E. Hon har fått ett sms 07.00 som lyder "ej vännen, hoppas ni hade kul igår!" Vi inser att hon är en dag fel. Själv inser hon det kl 14.00.

Den rätta kvällen blev i vilket fall väldigt lyckad, rolig 5kamp, god mat ;) mycket tjöt dans och midnattsbad. Dagen efter var lite tung men bjöd på mycket sol vilket medförde morgondopp direkt från bryggan utanför sjöboden där festen vart och mys promenad. Dock var jag tvungen att dra mig hemåt stan tidigare än de andra då jag, MM, Sylar och R skulle ut och segla på kvällen.

Jag är ju inte helt bakom flötet när det gäller att segla eftersom jag under hela min uppväxt spenderat åtminstonne två veckor ute på havet men tyvärr inte de senaste åren.
Söndagsfärden ut till Källöknippla blev med motor då vinden drog i för mycket. Enligt äkta västkustvis satt vi i sittbrunnen och käka middag och drack "semestervin" (läs "kanske lite för mycket vin"... kanske). Dagen efter kryssade vi hem, och MM var i extas eftersom det var första gången någonsin för henne. Ute på havet gassade solen och när vi kom i lä blev det en helt fantastisk seglats! Lite lungt och varmt varmt varmt.

En heeeelt underbar helg helt enkelt!!! Lite dåligt med bildbevis än sålänge, men jag hoppas att det kommer!!!

västkustkärlek Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar