tisdag 1 juni 2010

"Dagens ungdom"

Eftersom jag hade en ledig dag idag så hörde jag igårkväll med A om han ville fika med mig. Han misstolkade detta som, snälla skicka sms till mig kl 07.03 och ring och väck mig strax därefter! ;)

Efter en god frukost avnjuten utomhus på stan bestämmde vi oss för att gå en tur. Men när mina 10cm klackar började kännas bestämmde vi oss för att ta spårvagnen. Så när vi väl ska gå av vagnen uppstår samma problem som alltid! Gbgare är generellt ett väldigt trevligt folkslag, men något vi inte kan är att gå på spårvagnar!

A slinker lätt ut, men när det är min tur klämms jag mellan tre kvinnor som antagligen bestämt sig för att jag inte ska få gå av. Kan ju tillägga att 10cm klackar är inte till för att bli dragen bakåt när man är på väg ner för en trappa men som tur är trillar jag inte, utan kommer tillslut ut.

Grejen är att det inte ens är unga tjejer som tränger sig in, utan vuxna kvinnor! Vilket får mig att tänka på en annan gång då jag skulle på ett försenat plan med fri plasering. Bakifrån kom en pensionerad äldre dam och armbågade sig förbi alla upp för en trappa, bara för att få en plats brevid sin väninna, när planet rymde mer än dubbelt så många som skulle på! (till det så kommer att hon även var ganska så oförskämd)

Så, enda anledningen till att det kanske var bättre förr, är att de gamla på den tiden kanske inte armbågade bort folk. Och att de vuxna inte knödde sig in i spårvagnarna.

1 kommentar:

  1. Det är inte okej att slösa bort en sån fin dag om igår på att sova! Så jag såg det som en insats för mänskligheten:)

    SvaraRadera