fredag 31 december 2010

godbitarna

Några av årets godbitar.

Under året har jag fått nya fantastiska vänner, varav en av dem har sagt årets citat. Jag är ledsen Bella, men det är för bra för att inte nämnas. Och antagligen är det inte lika roligt om man inte var där, och inte vet hur underbar Bella är, men det förgyllde mitt år and here it goes; Bella till vår förman en tidig morgon (sägs helt seriöst) 
"Daniel, är du en bilbåt?"
Still cracks me up.

Vm gick i våras i Colorado Springs och där på plats tog nog årets kort. Jag och E är påväg hem efter tävlingens slut och firande på hotellet. Vi går i korridoren (eftersom vårt hotellrum ligger miiiil bort från de andras rum) och passerar det Australiensiska laget som fått tag på en Team Surprise skyllt som de står och tar kort med. Då jag och E båda kommer iförda våra heta guldtröjor och varsin Mickael Jackson handske (kortas tema) stannar de oss och utropar.
"Wait a second! Are you THEM!? are you Team Surprise!?" Varpå de slänger in oss i bilden och roterar för att själva få vara med på kortet. Kul!

Årets efterrätt  måste nog vara julpannacottan på julafton. Inte för att den var SÅ fantastisk utan för att stjärnanisen i gav upphov till mycket skratt. (den får ni suga på själva)

Det som måste vara den mest onödiga presenten i år var också på julafton, och det var det rosa fjäderprydda diadem min kusin, David, fick. Lite fel målgrupp.

Mest Onödiga köpet står MM! och S för iår. En sten där det står Happy New year. tanken var dock underbar då den matchar förra åretd mest onödiga köp, en sten där det stod God jul.

Men det dåligaste köpet var faktiskt gårdagens strumpbyxor. Först sa de till mig att köpa en storlek, som sedan visade sig vara förliten. Fick åka tillbaka idag och de var jättesnälla och lät mig byta trots att jag provat dem. Så kom jag hem och skulle ta på mig de nya. Då gör jag sönder båda paren på en gång! verkligen pengar i sjön! så nu måste jag ut igen imorgon och köpa nya!..
Då min morbror fyllde 60 i somras firade detta med en riktig fest, som sig bör. Framåt kvällen blev det (årets) dans varpå min kusin buggade in mig i alla uterummets glas väggar.  Nästa dag var det goa fettavtryck överallt.

årets irritation är faktisk ett av årets glädjeämnen med vår katt som har som hobby att se om saker trillar ner från vårt barbord när man puttar på dem. Allra helst på natten så att det väcker både oss och grannen.

Love Becks

1 kommentar: