torsdag 30 december 2010

När jag skulle köpa stumpbyxor

jag går in på change för att köpa ett par strumpbyxor till min nyårsklänning. Då min nyårsklänning är ganska så tajt så ber jag expediten om ett par med bred linning, för att de inte skall skära in någonstans så det blir "bubblor".
Tyvärr så vet hon inte hur bred linningen är, men föreslår istället att jag köper lite extra stora, så jag kan dra upp dem till under Bh kanten. Men eftersom klänningen är ganska urringad och har konstiga band, så blir det nog ingen Bh svarar jag. Expediten tänker efter och frågar, du har inte funderat på stay ups då? Då blir jag tyvärr även tvungen att erkänna att min klänning är ganska kort, så att jag är rädd att kanten skulle synas på sådanna.
Vid det här laget inser jag att det kanske inte låter så bra och lägger till, "ehh den är fin alltså". "Ja, den låter fin" säger hon. Men måste erkänna att det inte kändes så bra. Fast jag lovar, den är fin.. och smakfull!!

2 kommentarer:

  1. Låter som en riktig Rebecka-klänning! Dålig expedit som inte hade nån koll på det:)

    SvaraRadera