fredag 31 december 2010

Ljuva minnen, ny visdom och året som gått.

Ännu ett år till ända. Ett år som har haft allt, men så kanske det är med alla år?

Jag har under årets gång haft en del åldersnoja. Antagligen för att många av mina vänner fyllt 25. Nojan har dock avtagit en del nu i slutet av året, bla eftersom jag blev leggad när jag skulle köpa trisslotter förra veckan. Men så satt jag med mina vänner härom kvällen och de började prata om något "på spåret" spel och då slog det till igen. För vem kan låta bli att känna sig gammal när både ens egna kompisar och Ts killkompisar bänkar sig vid program som på spåret? och föreslår "uppesittarkväll" till bingolotto den 23e? när jag hellre ser på julkalendern?

Saker jag lärt mig under året är både bra och mindre bra. Jag har lärt mig att det finns goda människor här i världen som lämnar in mobiler när man tappar dem i ett främmande land uppe på ett berg. Jag har också lärt mig att smörja in ryggen med solskydd när man cyklar upp för (samma) berg. Saker man skall undvika att göra är sådant som att försöka köra sin bakhjulsdrivna bil på sommardäck när det ligger 10 cm snö på marken...
Tyvärr har jag insett att delfiner antagligen inte tycker om mig, då alla plötsligt försvann när jag hoppade i havet för att bada med dem på Azorerna. Thomas har också lärt mig att jag är ganska så klumpig.
Men de viktigaste är kanske att de bästa stunderna i ens liv inte alltid är de stora stunderna utan de som bara händer.

Såklart hoppas man alltid att det kommande året blir ännu bättre. Så började inte 2010. Men med att något togs ifrån mig så fick jag också lära mig något. Vad riktig vänskap innebär. och trots en knackig start flöt det tillslut ändå på bra.

För mig har det här vart ett år med mycket resor, mycket nytt och mycket upplevelser. och jag tackar alla er som hjälp mig igenom det svåra, förgyllt alla minnen och helt enkelt varit med. Och nu, dax för nya äventyr, för vi har våra största kvar!

Så efter 2dagar med matlagning, GOTT NYTT ÅR!!!!

12 kommentarer:

  1. hallo vart håller du hus??

    SvaraRadera
  2. när får vi läsa något nytt om dig och dina vänner?
    hoppas det dyker upp något snart

    MVH Trogen läsare

    SvaraRadera
  3. aså skärping becca nu vill jag läsa ngt nytt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. BILEN vill ha en uppdatering nu!

    SvaraRadera
  5. kuoouikkiiiuuu
    moimoimoiooiii

    missä rebeckaaaa

    SvaraRadera
  6. please write something soon

    love

    SvaraRadera
  7. asså nu e de mars, skärpning!

    SvaraRadera
  8. nu undrar jag när du skall börja igen??

    SvaraRadera
  9. Hej babe!
    hur går det med din blogg??

    SvaraRadera
  10. du kollar ju inte ens om någon kommenterar!!

    SvaraRadera
  11. idag är det APRIL och inget händer....

    SvaraRadera