onsdag 22 december 2010

julstök!

Spenderat de senaste dagarna med att jobba och julstöka! Så mysigt, iof tjuvstartade jag lite i november med ljusslingan på balkongen. Nu skall jag snart ge mig ut på julklappsjakt igen, men inte utan att ge er mitt allra bästa julgodis tips!!

Rocky road
300g choklad (jag använde 200g mörk och 100g mjölkchoklad, ville inte ha dem för ljusa)
1 påse dumle (jag skar varje dumle på mitten)
ca 1 dl pecannötter (i receptet använder de istället 1,5 dl jordnötter och 0,5 dl pistagenötter)
1 näve minimarshmallows

Smält chokladen i vattenbad. Blanda i de övriga ingredienserna, häll i tjock plåt (eller liknande, jag hällde det i en brödform för jag ville ha dem lite tjockare) och låt stelna. Skär sedan upp i rutor, mums!

http://www.recept.nu/1.126537/leila_lindholm/efterratter_godis/leilas_rocky_road
kärlek Becks

1 kommentar:

  1. detta passar ju dig perfekt!! du borde ha en bak blogg =).. //den bästa av dom alla Bellsan!!

    SvaraRadera