lördag 26 december 2009

Top 5

Jag vet, underkänt. Alldeles förlängesen jag skrev. Julen är gjord och den var god, haha. Superstökade med min lillasyster den 23e, blev julgodis, första egengjorda gröten, köttbullar mm mm. Hann dessutom klä två granar och mysa med både familjen och T.

Så, då jag känner att jag skaffat mig en del vuxenpoäng denna jul (ja jag vet, jag är fortfarande så ung så jag räknar sådanna) så tänkte jag dea av mig av mina bästa tips.

  1. Bränn inte gröten!
  2. Doppa skumtomtarna i choklad!
  3. ha både vit och mjölk (och mörk om man är sån) att doppa cornflakes eller rispuffar i (och tomtar, se ovan :P )
  4. Kör ni julklappsspel är det alltid bra att köpa något familjespel i klapp, Rappakalja har tex varit stjärnvinsterna de två senaste åren för oss.
  5. Och så mitt no1 hit tip! När du gör knäck (förövrigt 2dl sirap, 2dl vispgrädde och 2dl socker som kokas ihop, personligen tycker jag bäst om att skippa smöret) och skall fylla formarna, smöra plåten som du sätter ut formarna på, då tippar de inte! (kan kanske även tillämpas vid muffinsbakning?)

Det var mina jul-top-5, god fortsättning så hoppas vi på ett inlägg imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar