tisdag 18 maj 2010

Att fönstershoppa barn...

Jag vet inte om det beror på att det är vår ute eller om det är bara för att alla årets två månadsgammla midsommarbarn (som jag delar födelsedag med) blivit så gamla att föräldrarna har display behov. I vilket fall känns det som om alla pratar om barn. Själv har jag deltagit i två djupa diskussioner den senaste veckan om just barn och barnafödande. Men även utan min medverkan verkar diskussionerna i ämnet flöda där ute i bekantskapskretsarna!

Dessutom har jag kommit på T med att beundra nyfödda (väljer att tro att det inte är mammorna han beundrar ;) ) helt enkelt så har han blivit påkommen med att fönstershoppa barn. Så när jag upptäcker honom så säger han bara, titta älskling, vad söt!

Därför har T numera besöksförbud och måste hålla sig utanför en 10m radie...från alla barn! Barn är nämliget inget som kommer att hända i vår familj förrän om 10år, så han får vara nöjd med mig och katten, och kanske en teacup pig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar