onsdag 19 maj 2010

sol sol och roliga påhitt!

Efter att ha spenderat, vad jag kallar förmiddagen (mellan 12 och 16) med E på stan och gått närmare en mil (=skoskav och massiva svettnigar i solen) Laddade jag och MM! för en grillkväll vid havet. Trots att provianten inte var det exklusivaste (engångsgrillad varmkorv med torrt bröd) var sällskapet desto bättre! Men inlägget skall inte handla om saltholmsäventyret med R sylar och M som så småningom slöt upp, utan om roliga och dumma saker som sagts under dagen.

MM! lägger upp den första när hon pratar om sin grannes hallonland och jordgubbsländer! Därpå fortsätter jag ganska ointelligent med att fråga min pappa om jag får låna deras engångsgrill.. Inte blir det bättre när R säger att det är jävligt mycket myrslokar vid grillen (rätt svar, gråsuggor)

Kvällen avslutas med en tripp ut på långedrags bryggor där vi ser en motorbåt med följande text;

Inte konstigt att de dedikerar alla ordvitsar på roast på bernts till oss gbgare, det är ju dessutom det enda som är roligt i det programmet!

En annan kul grej är att farsan tydligen fick upp Isabella Scorupco som vänförslag på fb idag! Kanske borde använda mig mer av hans, tydligen väldigt världsvana kändisconnectade vänner, som han inte ens själv vet vilka det är!

nu ska jag ladda för att gå upp 5.30 imorgon och köra T (som förövrigt deckade på soffan idag efter jobbet och därför inte var med och grillade) till sthlmtåget!



sov sött! Becka

1 kommentar:

  1. Tack för en toppen bra blogg. Är jätte skoj att följa dina äventyr.

    SvaraRadera