söndag 24 januari 2010

Idag är dagen

Idag är dagen jag inte ville vakna, men gjorde det alldeles förtidigt, idag är dagen som jag varit rädd för, även om jag visste att den skulle komma. Idag är dagen som förändrar hela mitt liv, och jag är inte redo.

Idag är dagen mina ögon inte kommer sluta rinna,mina tårkanaler skaver och mina kinder ömmar. Idag är första gången jag lyckats skrika högt. Det är dagen som jag slås av samma insikt om och om igen, dagen då jag inte vill låtsas om det, när jag inte kan fatta det. Det är en dag med panik och sorg, trötthet, chock...

Idag är dagen jag borde tänka bakåt, men tänker frammåt på allt vi inte fick. Idag är slutet, slutet på allt och början på ngt nytt, något jag inte vill vara med om.

Jag är inte redo, jag är rädd och vilse. Idag är dagen då jag upprepar att det inte är dax om och om igen. Och idag är dagen jag än en gång kallar in trupperna, det tunga artilleriet, för det här är en kamp jag inte kan vinna själv.

idag är dagen, och det är fan ingen bra dag.

5 kommentarer:

  1. jag önskar det fanns något sätt att ta bort denna dagen för dig, se till att du slapp vakna just idag, att du inte behövde uppleva slutet på någonting så underbart och så vackert att det aldrig skulle ha tillåtits att få upphöra

    SvaraRadera
  2. Vi tänker på er hela familjen!

    Massa kramar från familjen Kjellén

    SvaraRadera
  3. Vi finns här för dig vännen!

    SvaraRadera
  4. Massor av <3 till mitt <3!

    SvaraRadera