onsdag 18 november 2009

Jag fattar inte grejen..

När en tjej träffar en annan kramas de ofta, även så när de säger hejdå, dock inte alltid. Nej träffas tjejerna i fråga väldigt ofta så uppstår inte alltid någon kroppskontakt alls.

när killar träffas, oavsett hur ofta, de behöver inte heller känna varandra speciellt bra, så tar de i hand. Inte en handskakning, utan en grabbig sak som jag endast kan påstå vara hämtad från Amerikanska filmer där smågangsters skall visa sin samhörighet. Ofta kommer denna gest tillsammans med ett "tjenare" (iaf i gbg) och en ev dunk på ryggen.

Det är som om denna handskakning är lösenordet till den globala samhörighet killar verkar känna i just detta ögonblick. Det är då, just då, som deras manlighet befästs i en sådan liten grej. Jag kan inte komma på något motsvarande som vi tjejer gör.

Som härom veckan, jag och T är ute och käkar brunch, sitter och håller varandra i handen, kysser varandra och är allmänt sliskiga. Så kommer några killkompisar till T förbi och min teori slår inte fel. Händer skakas, ryggar dunkas och tjenare utbyts. Som ett sätt för honom att säga, sure, jag sitter här och håller tjejen nöjd, men egentligen är jag inte så här klyschig.
Sorry babe, alla vet redan att du är min toffel, och det är inget fel med det!

kärlek Becka

3 kommentarer:

  1. Nu vet jag inte vilken verklighet du lever i, din egen förmodligen =) det brukar du ju iof sig göra!
    Jag kramar minsann ofta mina närmare vänner när jag träffar dem :p

    SvaraRadera
  2. jaja, du är en riktig man älskling ;) har du inte lärt dig att min verklighet är bäst?

    SvaraRadera
  3. Håller med T, att män aldrig kramar sina nära vänner stämmer verkligen inte!! Det är något som jag tycker är helt naturligt! Men så finns det ju inte heller så många "gangsters" i den lilla hålan jag kommer från så det kanske beror på det:)

    SvaraRadera