lördag 28 november 2009

Bilen, bussen och mozart

Just nu sitter jag på en buss påväg till Mozartland. Faktiskt är vi där redan, men vi har inte nått vår slutdestination. Denna resa blir den tredje i raden för mig av resor till detta bergiga land.
För de, antagligen ickeexisterande, läsare som inte känner mig, åker jag konståkning, eller rättare sagt teamåkning i Team Surprise. Vi är just nu påväg till vårt träningsläger och det är riktigt mysigt att gräva ner sig uner ett täcke I en buss med drygt 20 underbara tjejer (nej A, alla är inte under samma).

I denna buss återfinns de, antagligen trognaste läsarna av min blogg, “bilen”. Bilen är de tjejer jag åker med till träningarna, och vi börjar bli riktigt tajta. Då de efter mitt senaste inlägg klagade på att de inte var med, tänkte jag nu presentera dem närmare. Så (i bokstavsordning) vi har den lätt förvirrade och alltid glada E, den ovetande intensiva och energifulla M, den (om jag får säga det själv) väldigt vackra och godhjärtade MM! och den moderliga omhändetagande S. Till detta bör också tilläggas (helt utan värderingar) att MM! och S är från Sthlm och E och M flyttat hit från Tjörn. Detta gör mig mycket riktigt till den enda gbgaren och (jag vet vad ni tänkter, det är tufft) detta gör ju självklart att jag känner ett stort ansvar för bilen ;).

Jag har många underbara tjejkompisar som jag står väldigt nära, men saken är den att dessa fantastic4 är de jag börjar se som mitt gang, mina homies om vi så vill. Vi i bilen är nog egentligen ganska så olika, tex har jag väldigt lätt att prata om sex högt och lågt, vilket medför att S sitter upptryckt mot bilrutan och låtsas som om det regnar. Men vi kompleterar varandra perfekt, och eftersom vi alla kan skratta åt oss själva (och varandra) har vi väldigt väldigt roligt. I bilen kan du komma in och vara den du är och det är där jag söker stöd och tröst när det behövs. Så detta inlägg blir en hyllning till de som börjar stå mig närmast…

lots of love Becka

6 kommentarer:

  1. tack tack en grymt bra inlägg o inte bara därför att det handlar om oss i "bilen" ( el jo därför att de handlar om just oss!!) grymt roligt har vi iallafall hur olika vi nu än är, så försöker vi lära oss av varandra misstag o visdom. massor utav kärlek till oss alla o framför allt Becka som tar sig tid att skriva puss på dig vännen, älskar dig just som du e =O)

    SvaraRadera
  2. Ok nu ligger Becka här bredvid på sängen men jag vill absolut också kommentera på ett sånt fint inlägg! Gemenskapen i bilen är värd allt! Tack Becks, du är bäst! Kärlek till er mina fina! Pussar

    SvaraRadera
  3. Varför sånna slag under bältet på mig?! Jag trodde vi var vänner!! Annars så låter det som att ni har det bra på er resa!!
    Glöm inte att svara på det sms du fick innan du lämnade regniga Sverige, behöver din hjälp ju! Du din kärleksguru :) Btw jag är betydligt mer onykter just nu än vad jag borde vara när jag kommenterar på din blogg! Puss

    SvaraRadera
  4. du är väl alltid mer onykter än du borde vara :P haha, jag skall svara om min mobil vill fungera... glömde laddare ;)
    //the love guru

    SvaraRadera
  5. Ååå, jag blir tårögd! Så härliga tjejer jag har! <3<3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera