lördag 14 november 2009

Stolt som en soldat

Jag hade tänkt att kalla honom Ä, för det är precis så klyschig jag är när det kommer till honom (ja S, det står för Älskling). Men nu får jag kalla honom T, vilket jag egentligen bara gör när jag är arg.

Nu är jag iaf ny hemkommen, T tar en dusch och jag funderar på vad det egentligen var jag tänkt skriva om fredagens diskussion. Den handlade om ingen mindre än förhållanden och kommunikation När kan man börja prata om allt i ett förhållande?

För tre år sedan tvingade jag mig själv att säga allt till min pojk. Typ hur jag vill bli behandlad av honom, vad jag tycker är romantiskt och hur jag vill ha det i sängen. jag får fortfarande säga ibland att nu behöver jag mer kärlek, eller blommor :p, men grejen är, att han är ju ingen tankeläsare så hur ska han annars veta? Det var skitsvårt först, jag menar, vissa grejer som han gjorde fattade jag inte ens varför han gjorde, men med lite finkänslighet fick vi rett ut allt det där.

Det är ju det att finkänslighet en är väldigt viktig i början. Du kan ju inte bara utbrista, vafan gör du? jag märker ju inget alls! Nej, försök föreslå en lösning istället, och när han väl gör rätt, påpeka det gärna flera flera gånger. Det är som Miranda säger i sex and the city "när han kommer upp igen ser han så stolt ut, som en soldat som vunnit". Ok, det sista hittade jag nog bara på nu, och det första är inte ordagrant alls, men innebörden är rätt.. För det är så med killar, de blir så himla stolta när de gör ngt rätt som du uppskattar väldigt mycket, så låt dom höra det.

Det var allt idag, nu bär det av till Maxi för att köpa kattmat!!

kärlek Becka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar