söndag 29 november 2009

PG, driv och julmust

Hmmm, nu har jag 7min på mig innan jag skall infinna mig i bubbelpoolen för mitt PGmöte, livet är hårt!!

Jag tänkte på en sak i och med gårdagens inlägg,att alla i bilen har lätt för att skratta åt sig själva. På högstadiet hade jag en lärare som påpekade just detta fenomen, han drev nämligen alltid väldigt mycket med sina elever. Men han sa det att, kan man inte skratta åt sig själv, så skall man inte skratta åt/driva med andra.

Det jag oftast sa till min mamma när jag var runt 5år var alltid, "Mamma, pappa reeetas!!", jag har med andra ord växt upp med en farsa som gillar att driva med folk, och jag har blivit likadan. Min pappa har heller aldrig harft svårt för att driva med sig själv, vilket gör att man inte tar illa upp när han utsätter en för det.

Jag tyckte det min lärare sa var väldigt klokt (det är nog faktiskt det enda jag kommer ihåg att han lärt mig) och jag hoppas att det uppfattas som att jag lever efter det själv. Som ni säkert förstår gillar jag att driva med folk, men på ett kärleksfullt sätt. Jag gillar att driva med folk jag tycker om, men det kan även vara en bra icebreaker.

Detta hann dock inte bli klart innan mitt bubbelmöte, eller middagen för den delen heller. Så nu ligger jag här i sängen med en förvirrad E och en MM! julmust-med-micks-chokladhjärta-i. Efter en flummig middag hoppas jag att det snart är dax att sova.

Älskar dig älskling!!

Kärlek Becka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar