fredag 16 april 2010

Hos päronen

Så, som ni vet flyttade jag hemmifrån för ett tagsedan. Egentligen hände det väl som sagt i somras, men alla grejor har inte flyttats till lägenheten förrän för ett par veckor sedan (dit och ner i källaren)

Jag har inte velat erkänna det, men jag är nog en liten morsgris (om min kära pojkkusin hade läst min blogg, är det här han hade lagt in någon sarkastisk kommentar, speciellt om han druckit ett halvt glas vin;) ) Det var lite jobbigt att flytta, och kvällar som den här, när man åker hem, slappar i soffan, äter lite god mat, är speciella.

Eftersom mina grejor inte blivit helt installerade i lägenheten, känner jag mig faktiskt inte 100 hemma där ännu.Men mammas och pappas hus är inte heller helt hemma längre. Som tur är så är hemma för mig där T är, hemma är där jag får sova på hans bröst, i bästa fall med en katt som sover brevid (och inte biter en i tårna).

Jag vet hur det känns att flytta runt, att pendla överallt hela tiden. Och jag förstår att många människor letar efter en fast punkt att bo. Men det viktigaste är väl egentligen inte HUR man bor, utan att man har någonstans som är hemma?
sov på den ;)

kärlek Becks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar