fredag 23 april 2010

Mycket mys med MM!

Gårdagens kväll var en av de bästa sedan USA! :) Åkte hem till kära MM! och vi tog oss något glas vin, lite chokladtårta och popcorn. Sen satt vi bara och tjötade om allt mellan himmel och jord. Att det är så lätt att ha så kul! Verkligen saknat det, blir en sådan omställning att gå från att ses varje dag, till att ses typ varje timme på varje dygn, till att inte ses alls på över en vecka!

Tog även fram cykeln igår, var skönt att få trampa runt lite, se lite vårbommor som börjar sticka upp. Stans vackraste vitsippeäng börjar blomma såg jag igår, den ligger i backen från sahlgrenska in mot mölndal på vänster sida. Går man förbi där kan man inte känna sig annat än lycklig.

Men tillbaka till cykeln! Min underbara limegröna gröna faran, som jag haft sen jag gick i sexan, är alltid lika välkommen ut på våren! Som student, vilket jag faktiskt ser mig som, så är det bra att slippa betala för att åka dyr buss hela tiden och kunna ta sig dit på egen kraft. Speciellt bra är det när man har endast raksträcka, om en en blåsig sådan, in till stan. Dock tillkommer ju oväntade utgifter på en cykel med. Så som att kedjan skall oljas, att sittsen gått sönder och att ena däcket måste bytas. Gratis är gott, och det kommer bli beskt att rusta upp min gröna vän!

Kärlek kärlek, Becka

2 kommentarer: