fredag 9 april 2010

Lottning!!

Ikväll var det lottnig, och vad man kan kalla inofficiell invigning, eller något likande... Ett välkomnande:)

Detta gick till på följande sätt, alla länder representerade av sina kaptener gick in efter en flaggbärare som bar, förstårs, deras flagga. Sedan när det var dax för att dra startordning, gick kaptenerna först upp och drog ett nummer ur en påse, som vanligt, och sedan fick de välja en kille.
Så, det stod ca 10unga amerikaner med två rosor var i händerna, som sedan blev utvalda att få eskortera kaptenerna tillbaka till sina platser. Och allt vi (jag och Joss) kunde tänka var, stackars han som blir sist kvar!!

Och, vad jag glömde berätta, var att innan de började med själva dragningen så spelade det en film. Den gick ut på att visa upp CS (colorado springs) samtidigt som de sprang runt i staden och letade efter alla deltagande nationers flaggor. Och anledningen till att jag berättar detta är, att de gav oss Svenskor väldigt mycket komplimanger (med all rätta).

Det är lite som på Robbie Williams konsert i gbg för några årsedan då han sa något i stil med "Everyone in here looks better than me, even the guys" men det säger väl mer om oss svenskar i allmänhet, eller? ;)

Sedan vill jag sluta med att säga, Älskling, kan vi adoptera en japan? De är så söta!! Och så himla himla snälla!! (för att inte tala om duktiga på isen!!)

Nu fick jag en puss av MM! dagens höjdpunkt?

kälek och god natt Beckis
(har förövrigt nästan bränt mig idag...)

3 kommentarer:

  1. Jag kan ta helgerna! Och någon vecka på sommaren ;)

    SvaraRadera
  2. Ja ställer inte upp!! "ta en med kort livstid"!!!

    SvaraRadera
  3. glömde; dagens höjdpunkt måste ju bara vara hela eftermiddagen då ni gick o retade mig för att ja råkade vara lite stressad... för ni gick ju typ o skratta åt mig hela tiden!!

    SvaraRadera