lördag 27 februari 2010

Saker att fixa;

Så, när man är nyinflyttad måste man ju ha ngt projekt, jag har just nu två.

  1. sovrummet
  2. katten

Ok, det var i icke inbördes ordning, eller, det finns nog inte någon prioritet på dem, men iaf.

Sovrummet skall inredas i en Kolonialstils känsla a lá Engelskt tält i Indisk djungel. Dvs, lite mormorsporslin blandat med naturfärgs murrigt. Mitt första steg var den oanvända hörnan där jag ville få till en koffertkänsla. Bygga upp i en trappstegsformation upp mot hörnet med vissa detaljer stående ovanpå. Inte klart, men hitills är resultatet riktigt bra. Dock bläddrade jag egenom MIO katalogen häromdagen och såg att de har vad som nyhet? Jo, koffertar!! staplade på varandra! Så där sprack min originalitet.

Steg två då, att lära katten att gå på toaletten. inte sin toa alltså, utan vår. Så steg ett (i steg två) Var att sätta upp hennes toa på vår när vi inte använder den. och det funkar! Vi skall dock investera i en så kallad Litter Kwitter, bra skit ;) Kommer helt enkelt hålla er uppdaterade!

Nu är vi iaf i sthlm (och med vi menar jag laget) Här går stapeln för mitt, va kan det bli, 12:e SM? om jag räknat rätt iaf.. Så önska oss lycka till!

Nu är det minsann läggdax, och jag vet att jag är töntig, men det kommer bli skitjobbigt att sova utan T. Har som ni förstår inte haft den bästa veckan, och han är den som får mig att känna mig trygg när mörkret faller..

Kärlek, speciellt till dig älskling!

Becka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar